Forum www.afgarage.fora.pl Strona Główna
Zaloguj

cieknące przewody paliwowe do Taurusa

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.afgarage.fora.pl Strona Główna -> Pytania i odpowiedzi o Fordzie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mario
User



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubartów/Lublin

PostWysłany: Czw 9:29, 20 Lis 2008    Temat postu: cieknące przewody paliwowe do Taurusa

Witam wszystkich!
Widzę, że forum głównie Mondeowe, ale może będziecie w stanie mi pomóc.
Od jakiegoś czasu kapie mi z przewodu paliwowego, pod spodem auta, mniej więcej za przednim prawym nadkolem. Kapie bo przewód paliwowy (gumowy na całej długości pod spodem - od zbiornika/filtra paliwa do silnika) jest sparciały.

Jako "lamer" samochodowy ;) (nie dość, że to moje pierwsze auto, to w dodatku amerykaniec) udałem się do pierwszego z brzegu warsztatu, potem do drugiego, kolejnego... Mechanicy kręcą głową, podobno przewód powinien być miedziany lub plastikowy - guma pod podwoziem (zwłaszcza w takim stanie) to samobójstwo. Ale nie podejmują się wymiany. Ewentualnie wymienią, ale jak im dostarczę przewody.

Sprowadzenie oryginalnych (ponad 400 dolców) nie bardzo mi sie uśmiecha. Podobno większość serwisów powinna coś takiego dorobić... Dzwoniłem po kilku, ale kręcą głowami - to część jednorazowa, b.rzadko wymieniana, nie do zdobycia, polecają szukanie na szrotach. Taurusów mojego rocznika nie ma jednak zbyt wiele na szrotach, przynajmniej w mojej okolicy ;)

I tu pytanko do Was - gdzie można zdobyć/dorobić/wymienić te przewody. Jakie powinny być - plastiki, miedziane czy może jednak jakieś bardziej wytrzymałe/odporne gumowe?
Pozdrawiam
MP


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrzej10
Administrator



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nałeczów

PostWysłany: Czw 11:03, 20 Lis 2008    Temat postu:

No to jest problem. Gdyby to był europejski furek to bym pomógł a tak to ciut kicha. Żadnych danych o Fordach z USA niestety nie mam. Pozdrawiam

P.S. Temat jeszcze przemyślę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Czw 11:10, 20 Lis 2008    Temat postu:

Mario kiedy będziesz miał czas podjechać do mnie do garażu na 2-3 godzinki

oglądniemy zrobimy fotki będzie coś więcej wiadomo metal


pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mario
User



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubartów/Lublin

PostWysłany: Czw 11:27, 20 Lis 2008    Temat postu:

Może w piątek będę wymieniał olej, jak się wyrobię czasowo, to wdepnę i do Ciebie. A jak nie, to spróbuje coś pofocić przy wymianie oleju.
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Czw 11:39, 20 Lis 2008    Temat postu:

mario napisał:
Może w piątek będę wymieniał olej, jak się wyrobię czasowo, to wdepnę i do Ciebie. A jak nie, to spróbuje coś pofocić przy wymianie oleju.
Pozdr.


bardzo wery piątka


a na kawkę zapraszam tak czy inaczej :grin:


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mario
User



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubartów/Lublin

PostWysłany: Pią 10:05, 21 Lis 2008    Temat postu:

Andrzej10 napisał:
No to jest problem. Gdyby to był europejski furek to bym pomógł a tak to ciut kicha. Żadnych danych o Fordach z USA niestety nie mam. Pozdrawiam

P.S. Temat jeszcze przemyślę.


Gdyby miało coś pomóc...
Ściągnąłem sobie z jakiejś rosyjskiej strony coś w rodzaju książki serwisowej
(ponad 2000stron w pdf), niestety po angielsku.
Niektóre stronki dotyczące przewodów checek (wielkie dzięki!) wrzuci na forum.
Gdyby miało pomóc mogę podesłać więcej ;)
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Pią 10:07, 21 Lis 2008    Temat postu:

postaram się dziś wieczorem zapodać metal

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mario
User



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubartów/Lublin

PostWysłany: Sob 20:37, 22 Lis 2008    Temat postu:

Checek coś się opóźnia ze schematami ;), ale ja trochę podziałałem.
Znajomy użyczył kanału na wymianę oleju, więc przy okazji pofociłem trochę te przewody.
I podłatałem największy problem. No tak naprawdę tylko asystowałem ;)
Ale po kolei:
1. widok ogólny usterki (dwa grube to przewód paliwowy i "oparowy", cienkie są od gazu).
[link widoczny dla zalogowanych]

2. po zdjęciu osłony zlokalizowałem problem - przewód był pod nią zgięty i sparciał.
[link widoczny dla zalogowanych]

3,4. łaty na przewodzie - pierwsza nie wytrzymała ciśnienia, druga na razie (odpukać!) trzyma.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

5. jednak całość jest do generalnej wymiany, w innych miejscach zagrożenie dalej realne.
[link widoczny dla zalogowanych]

6. a tak wygląda winowajca po sekcji: kolejno od lewej - przekrój poprzeczny, przekrój podłużny, część wewnętrzna i kawałki zewnętrznej.
Pod spodem fragment przewodu - widok ogólny.
[link widoczny dla zalogowanych]


Z tego co widziałem wymiana nie powinna być trudna, tylko jaki przewód zastosować, żeby wytrzymał dłuższy czas?
Są jakieś wzmocnione gumowe przewody paliwowe?

Pozdr.[/img]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrzej10
Administrator



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nałeczów

PostWysłany: Sob 21:02, 22 Lis 2008    Temat postu:

Z przewodami paliwowymi jeszcze nie walczyłem. Moim zdaniem poprostu dobrze przewody standardowe i mocne obejmy by się to trzymało. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie 20:02, 23 Lis 2008    Temat postu:

przepraszam

już nadrabiam zaległości
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie 20:15, 23 Lis 2008    Temat postu:

jutro postaram się wdepnąć na górkę i popytam o cenę przewodów nie powinno być to drogie.Proponował bym kupić odpowiednią długość i porostu wymienić od zbiornika aż pod maskę .

Ale jutro wszystkiego się dowiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Nie 21:53, 23 Lis 2008    Temat postu:

kolego podaj mi jeszcze wewnętrzną średnicę przewodu i +/- długość

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mario
User



Dołączył: 19 Lis 2008
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Lubartów/Lublin

PostWysłany: Wto 15:13, 25 Lis 2008    Temat postu:

checek napisał:
kolego podaj mi jeszcze wewnętrzną średnicę przewodu i +/- długość

Średnica wewnętrzna 6mm, zewnętrzna 11-12mm, długość ok. 8mb (liczona z lekkim zapasem).
Jeszcze jedno - czy przy okazji wymieniać też przewód "oparowy", czy dać sobie z nim spokój?
Prawdę mówiąc nie spojrzałem w jakim jest stanie, z tego co widzę na schematach jest dłuższy i trudniej byłoby się do niego dostać...
Pozdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Czw 20:23, 27 Lis 2008    Temat postu:

mario byłem na górce ceny +/- tak jak tu


[link widoczny dla zalogowanych]

teraz myśl Evil or Very Mad Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Andrzej10
Administrator



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 729
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Nałeczów

PostWysłany: Pon 23:07, 08 Gru 2008    Temat postu:

Osobiście polecił bym zastosowanie dobrzych przewodów na metry a końcówki zarobić takie jak fabryka i dać opaski zaciskowe skręcane tylko takie silniejsze nie standardy do węży ogrodowych. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paulinka
Spamer



Dołączył: 13 Wrz 2008
Posty: 249
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 1/10

PostWysłany: Pią 23:47, 12 Gru 2008    Temat postu:

Dawno tu nie zaglądałam, a widzę że kolega "po fachu" ;) łączę się z Tobą w bólu z posiadania amełykańca... :P Ale nie jest tak tragicznie.. ;)

Szukałeś części w sklepach internetowych (polskich)? Jak się dobrze poszuka to się znajdzie wszystko.

A co do mechaników... Trzeba dobrze trafić... Ci moi udają że mnie nie widzą gdy podjeżdżam pod warsztat Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
chencek
Mega spamer



Dołączył: 24 Sie 2008
Posty: 885
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: LUBLIN

PostWysłany: Sob 23:24, 13 Gru 2008    Temat postu:

byliśmy z Mario na zakupach i już kupiony jest przewód paliwowy i zaciski


miałem zapodać fotki ale Surprised niestety moja komórka się zbuntowała i wyszły fatalnie Surprised Surprised Surprised Surprised


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.afgarage.fora.pl Strona Główna -> Pytania i odpowiedzi o Fordzie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Programy
Regulamin